Spolupráce nás všech dala vzniknout jedinečnému stroji. Od myšlenky kluků z Blindura přes svařování v Repete a kompletnímu sestavení u nás v kolofixu.
Netradiční projekt má ambice pomoct přírodě.
Jihovýchodní kout Čech přibližně mezi Kunžakem, Slavonicemi a Novou Bystřicí je staletími téměř neporušený kus země protkaný cestami a silničkami s nejrůznějším povrchem. Štěrkoletců ráj! Trať Gravel Blindura se každý rok mění a tak mohou pořadatelé při hledání nových cest a trailů zblízka pozorovat, jak se do zdejších lesů pustil nejdříve kůrovec a po něm pak stroje lesních dělníků.
„Spousta míst se za poslední roky radikálně proměnila. Kde byl hustý les, jsou teď holé pláně. Chceme svým dílem pomoci vrátit život aspoň malému kousku lesa.“ říká Zdeněk Pól, spolupořadatel závodu a koordinátor projektu Gravel Blinduro Reward. Dodává: „Výtěžek využijeme na nákup sazenic pro obnovu lesa napadeného kůrovcem. Čím víc v dražbě přihodíš, tím víc nových stromů vyroste! Pořídíš dobře. Pomůžeš hodně. Lýkožrout se s lesy nádherné České Kanady nepáře. A my se nebudeme párat s ním. Vysadíme nové stromky. Společně. Přímo u trati během závodu Panaracer Gravel Blinduro.“
Základem unikátního kola je český ocelový rám Repete Verne velikosti 58 s karbonovou vidlicí Enve, na českých kolech Kastar obutých do japonských plášťů Panaracer z limitované edice v barvě Flamingo Pink, s vložkami CushCore. Řazení a brzdy SRAM Force 1 HRD od Koloshop.cz doplňují kliky Easton a kotouče Galfer. Vyšperkováno kokpitem Easton, sedlem Ergon a sedlovkou MAX1. Doplněno navigací Mio, lahví, servisním boxem a držákem na mobil Fidlock, brašnou Topeak a blatníkem Riesel. O tvou bezpečnost se postarají blikačka Gemini a zvonek Timber.
Zrozeno pod rukama našich mechaniků v salonu kolofix.
„Kompletně vybavený stroj, se všemi doplňky, předáme vítězi aukce přímo ve Starém Městě pod Landštejnem, srdci České Kanady. Můžeš se vydat rovnou na trať. Startovné je v ceně“, doplňuje Pól.
Vyvolávací cena činí 77.777 Kč
Kdo na kole pracoval? Jak probíhá výroba rámu v Repete?
„Výroba každého rámu je poměrně komplexní tvorbou, od přípravy materiálu, obrábění, svařování až po lakování. Každá z těchto činností vyžaduje specifickou odbornost, jelikož jde často o netradiční postupy, ke kterým máme navržené nejrůznější přípravky a pomůcky. Kromě mě (Robin Fišer) a Mikoláše Voverky se současně na výrobě podílí Filip Ludvík s Martinem Čermákem, kteří se věnují obrábění, broušení a dokončovacím pracím. Svařování mají na starosti kouzelníci Michal Vira s Miroslavem Petrželou. Dá se však říct, že se ve výrobě stále posouváme, a jedná se o neustavičný proces zdokonalování. Chceme si za produktem stát, proto jsou pro nás důležité detaily ve zpracování, které v závěru třeba skončí pod lakem. Ale jen díky tomu víme, že zákazníkovi předáváme kvalitní produkt přesně podle našich představ — ostatně je to jeden z hlavních benefitů toho, že si rámy vyrábíme sami.“
Je k tomu nějaký příběh?
„Když nás Zdeněk Pól oslovil s tím, jestli bychom měli zájem vyrobit unikátní rám pro letošní Gravel Blinduro, nemuseli jsme dlouho přemýšlet, zda do toho jdeme. Zvláště, když je za celou věcí pěkná myšlenka toho, že výtěžek z dražby půjde na výsadbu stromů v České Kanadě. Věříme, že i pro budoucího majitele bude výjíiečné, že stejné kolo během vyjížděk nepotká. Kolo se povedlo postavit v rekordním čase a poděkování patří všem partnerům, kteří kolo umožnili zkompletovat.“
Kolik bylo grafických návrhů?
„Když jsme se dozvěděli, že Panaracer pro letošní rok chystá limitovanou edici plášťů v růžové barvě, byl to rozhodující moment. Jednak máme tyto japonské pláště v oblibě a druhak nás samotné bavila představa kola v růžovém provedení. S tím, že Blinduro nechalo podobu rámu vyloženě na nás. Grafický návrh rámů u nás probíhá ve spolupráci s naším grafikem Martinem Kolerusem. Uvádíme ho do kontextu a jsme schopni společně dojít k variantě, která nás baví. Blinduru jsme tak vlastně k nahlédnutí posílali finální variantu. Přičemž máme ověřeno, že kolo vypadá dobře i s klasickými černými plášti. Provedení s růžovými plášti je poměrně odvážné a neobvyklé, ale překvapily nás prvotní pozitivní reakce. Na rámu je ještě několik detailů, které odkazují na Gravel Blinduro a taky nesměl chybět javorový a list lípy z loga České Kanady, které jsou umístěny na vidlici.“
Co je na kole, kromě designu, tak výjimečného?
„Jedná se o gravel model Repete Verne, který je vyroben z vysokopevnostní oceli Columbus Spirit HSS. Někdy se na nás obrací lidi z leteckého průmyslu, jak je možné, že používáme takto pokročilý materiál s takovou pevností. To je samozřejmě výsledek stoleté historie italské firmy Columbus, která se soustředí právě na vývoj a zpracování tohoto materiálu jen pro cyklistický průmysl. Veškeré další segmenty rámu jsou našeho návrhu a vyrábí se ve spolupráci v ČR, ať už se jedná o odlévané patky z nerezové oceli, které nám vyrábí slévárna v Jihlavě, nebo segmenty, které jsou obráběny na CNC strojích. Pro integrované vedení bowdenů a lanek jsou do rámu vkládány výměnné inserty tištěné na 3D tiskárnách technologií MJF. Model Verne je myšlený jako rychlé kolo do terénu, od toho je odvislá progresivní geometrie. Rámovou sadu doplňuje špičková vidlice od amerického výrobce Enve.“
Hodnota takto vybaveného kola včetně doplňků přitom vysoko přesahuje 100.000 Kč! Velmi zajímavé vyvolávací ceny bylo dosaženo díky pomoci partnerů projektu Gravel Blinduro Reward.
Dražba začíná 8. září od 12:00 a končí 18. září 2021
Aukce: https://aukro.cz/repete-verne-unikatni-gravel-bike-pro-obnovu-lesa-6995960364
SPECIFIKACE:
- Rám: Repete Verne (ocel Columbus Spirit HSS; osa 142x12 mm)
- Velikost: 58
- Geometrie: https://bit.ly/3jAvgGv
- Specifikace: https://bit.ly/3w398XB
- Vidlice: Enve AR Disc (karbon, osa 100x12 mm)
- Hlavové složení: Cane Creek Forty (ZS44/28,6 - EC44/33)
- Představec: Easton EA70 (7° 100 mm)
- Řidítka: Easton EA70 AX (440 mm)
- Omotávka: Easton Microfiber
- Řazení a brzdy: SRAM Force 1 HRD
- Kotouče: Galfer Fixed Wave Road (160 mm)
- Kliky: Easton EA90 (172.5 mm)
- Převodník: Easton EA90 (40 zubů)
- Středové složení: Cane Creek Hellbender 70 (T47 68 mm)
- Kola: Kastar K23 (700c)
- Pláště: Panaracer GravelKing SK (700c x 38)
- Vložky do plášťů: CushCore Gravel.CX (přední + zadní)
- Sedlovka: MAX1 Evo Carbon (31.6 mm)
- Objímka: Tune Schraubwürger (34.9 mm)
- Sedlo: Ergon SM Pro Men Stealth (M/L)
- Sedlová brašna: Topeak Bikepacking Backloader (10 l)
- Servisní box: Fidlock Twist Toolbox
- Servisní sada: Dynaplug DynaPlugger
- Navigace: Mio Cyclo 215 HC
- Láhev: Fidlock Twist Bottle (600 ml)
- Držák na mobil: Fidlock Vacuum (pro iPhone 12)
- Zadní světlo: Gemini Juno 100
- Zvonek: Timber Bolt-On
- Blatník: Riesel Ritze
- Montáž: Kolofix
Autor videa a fotografií: Rob Trnka